maandag 24 januari 2011

Even resumeren, zou Toine van Peperstraten hebben gezegd

Vier maanden in Leeds. Voorbij. This is it, om met Michael Jackson te spreken. Vandaag moet ik mijn kamer uit en begin ik met mijn reis van dik een week (zie mijn vorige blog). 2 februari ben ik terug in Nederland, de eerste paar dagen ben ik in Nijmegen te vinden.
Daarom alvast een kleine recap. In de vorm van wat lijstjes een kort overzicht van mijn tijd in Engeland. Wijzigingen voorbehouden natuurlijk.

Top 5 bezochte plekken (so far)
  1. Liverpool
  2. The Lake District
  3. Edinburgh
  4. Snowdonia
  5. Leeds
 Top 5 Heerlijk Engels (1)
  1. In de rij staan bij de bushalte. Niets is mooier dan een hele groep mensen keurig in de rij te staan wachten voor de bus. Toen er eens geen rij was, vroeg een oud dametje bezorgd aan mij: ‘Is this the end or the front of the que?’
  2. De grote en goede muziekcultuur. Arctic Monkeys, the xx, Franz Ferdinand, Florence & The Machine, iedereen kent ze hier en ze komen dan ook gewoon voorbij met uitgaan. Dat zul je niet snel zien in de Negende Cirkel (Groningen) of de Stretto (Nijmegen).
  3. Voetbal kijken in de pub.
  4. Caissières die wachten tot iemand al zijn spullen heeft ingepakt bij de supermarkt en dan pas verder gaan met de volgende klant.
  5. Zondagskrant the Observer.
 Top 3 Heerlijk Engels (2)  – Bad Habits
  1. Kant-en-klaarmaaltijden. Geen land geeft zoveel geld uit aan magnetronvoedsel dan Engeland.
  2. Zo goed als niets dragen tijdens uitgaan (dit betreft de vrouwen), ook in de koude wintermaanden.
  3. Bench drinking. Vrij vertaald: comazuipen.
 Top 5 favoriete clubs/bars in Leeds
  1. Milo
  2. Wire
  3. A Nation of Shopkeepers
  4. Mint
  5. Jake’s
 Top 3 meest beluisterde albums
  1. Beach House – Teen Dream
  2. Broken Bells – Broken Bells
  3. Janelle Monáe The ArchAndroid
Top 5 favoriete SMS’jes van Grant
  1. This apple juice once cured an eight-year-olds dyer disease by just saying I love you.
  2. It is exponentially more difficult to get taxi drivers to laugh.
  3. If this apple juice could talk, it would speak Latin, Greek, German, Cantonese and be a professor of the language of love.
  4. The English word of the day is parochial: very limited or narrow in scope. Sentence: Lisa’s parochial view on using drugs like LSD and crack made her life filled with dirty ways to make money like prostitution and selling her eggs. Stay tuned for tomorrows English word of the day with Professor Sarvis.
  5. Who loves Mary Morris fights? I do and me and Jannes are fighting tonight and will there be windows broken yes. (Alleen voor insiders te begrijpen; Manish heeft een keer Guys raam gebroken.)
Top 3 Jezus, wat een accent!
  1. Sarah Hartshorn (accommodation manager Mary Morris)
  2. Ben (klasgenoot)
  3. Supermarktcaissières
Top 6 party’s
  1. Christmas party. Een hele andere kerst dan normaal, maar het was erg grappig. Het diner was goed gelukt, maar verder had het weinig met kerst te doen.
  2. Uitgaan met Niek & Adriaan (Nick & Adrian).
  3. Secret Santa. Mooie cadeaus (och wat ben ik blij met mijn Justin Bieber kalender) en het laatste moment dat we als flat ‘samen’ waren.
  4. Diesel presents Uffie, Riton & The Magician @ A Nation of Shopkeepers.
  5. Flatdinner. De eerste keer dat mijn hele flat bij elkaar was. Alcohol zorgt ervoor dat je elkaar meteen goed leert kennen.
  6. Brodinski, Simian Mobile Disco, Tensnake & Jamie xx @ VOX Warehouse.
Tot slot: binnenkort (hopelijk) in Nederland!
  1. Episodes, een nieuwe BBC comedyserie met Matt LeBlanc (van Friends inderdaad) in een van de hoofdrollen. Erg grappig én pas twee weken geleden gestart, dus je bent zo bij.
  2. Dubstep. Ook al bekend in Nederland natuurlijk, maar dit muziekgenre is al bijna mainstream hier, vanwege de successen van o.a. Magnetic Man en Katy B.
  3. Come Fly With Me, de opvolger van Little Britain. Het is even wennen, maar de nieuwe  typetjes zijn erg leuk. Vooral het getrouwde pilotenstel Simon en Jackie Trent.
  4. The King’s Speech. Deze Britse film, met Colin Firth in de hoofdrol, is een groot succes over de stotterende Britse koning in de jaren ‘30. 17 februari pas in Nederland. Oscarfavoriet.
Nog een mooie foto, genomen in The Lake District.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten